Sunday, April 20, 2014

::saat tak terduga::

Diriwayatkan dari Abdullah bin Mas’ud dan Aisyah radliyallah ‘anhuma, keduanya berkata, “Kematian yang datang mendadak merupakan bentuk kasih sayang bagi orang mukmin dan kemurkaan bagi orang dzalim. (HR. Ibnu Abi Syaibah dalam al Mushannaf III/370, dan al-Baihaqi dalam al-Sunan al Kubra III/379 secara mauquf).

source: HERE

Allah, belum habis terkejut apa yg tjadi pd 24 mac (been meaning to blog about it tp blm bersedia sbb masih fasa kejutan + bersedih), dikejutkan lagi dengan berita ini. Allah. Allah. Hanya Engkaulah tempat kami bergantung harap. Allah. pegang kami. pegang kami erat2. semoga semua berada dalam kasih dan lindunganMu. Engkaulah Maha Mengetahui. Engkaulah Maha Berkuasa. Engkaulah Tuhan Semesta Alam yang berkuasa kpd setiap makhlukMu di dunia.

Al-fatihah. sesungguhnya kesedihan dan kegembiraan yg di alami adalah atas kuasa Allah. Boleh di beri pd bila2 masa, dan boleh ditarik dalam sekejap saat.

Allah. 

Surah AsySyu'araa. Ayat 081.
 
Dan (Dialah) yang mematikan daku, kemudian Dia menghidupkan daku;


Surah Al-Waqi'ah. Ayat 060.
 
Kamilah yang menentukan (dan menetapkan masa) kematian (tiap-tiap seorang) di antara kamu dan Kami tidak sekali-kali dapat dikalahkan atau dilemahkan;

Al fatihah.

2 comments:

trus lo mau bilang apa?